diumenge, 8 de desembre del 2013

A favor de "Sociedad de la Información, tecnologías digitales y educación", Area (2002).

Un cop he fet el resum sobre el document d’Area, he de dir que estic en acord amb el que diu l’autor, potser perquè em sento identificada en tots els canvis socials que esmenta.


M’explico: sóc nascuda als inicis de l’època dels ’90 i he viscut tots els canvis de la societat anterior a la Societat de la Informació actual. He vist com passàvem d’un extrem a un altre en molt poc temps, com de la Game Boy vam anar a la Wii, dels llibres de paper a l’Ebook, dels mòbils amb antena als smartphones, de la pesseta a l’euro, o de les pissarres de xoc a les PDI. He viscut com s’anava globalitzant el món, com arribava Halloween a Menorca, com totes volíem ser les Spice Girls mentre les meves cosines s’enamoraven dels Back Street Boys.

He passat pels temps en què el supermercat més gran que teníem era Mercoisa i entre setmana anàvem a comprar a Ca na Magdalena o a Ca na Marisa.




I, com no, he vist aquells ordinadors de fons negre i lletres verdes que funcionaven amb un disket com a tarja o els portàtils de considerable gruixa.
Amb tot això vull mostrar que hem viscut canvis aclaparadorament ràpids. Qualsevol cosa que pensem, podem creure que en pocs mesos estarà inventada si no ho està ja.

La tecnologia per mi és un gran avenç que em permet comunicar-me amb les persones de la Universitat per e-mail; que ens dóna la facilitat de fer treballs en grup on vulguem i quan vulguem; que em permet agafar els apunts directament a net (gràcies al cel!) i que em mostra què fan els meus coneguts a través de les xarxes socials.

Tot i aquests beneficis que m’aporten les tecnologies, crec que no se n’està fent l’ús que tocaria i que, per tant, presenta ombres:

- La informació pot provocar sobredosi. Estem sempre informats a través de les tecnologies i dels mitjans de comunicació. Això pot fer que en cert moment ens cansem de tot –a mi m’ha passat –i diguem “Ja no en vull sebre res d’aquest tema”.

- Tothom depèn de la tecnologia (I): si se’n va Internet, tots ens tornem bojos i no sabem què fer amb les nostres vides. (M’hi incloc)

- Tothom depèn de la tecnologia (II). La tecnologia ha mermat les relacions socials d’aquells que s’hi ha enganxat. Això ha fet aparèixer una remesa de VERTADERS MALEDUCATS. Sí, ho dic ben clar. Vas a sopar en grup i un 97% de la taula de comensals està amb el mòbil. Fas una presentació oral i l’auditori està pendent de les seves ditxoses pantalletes. Intentes caminar pel carrer i t’has de passar el trajecte esquivant persones que teclegen amb el mòbil.
Aquells que no han sabut fer un ús correcte i racionat de les TIC s’han convertit en un concepte que acabo d’inventar: ELS IRRESPECTUOSOS DEL SEGLE XXI.



- Aquell que no pot permetre’s un mòbil amb un sistema operatiu “X” amb Internet inclòs i Whatssap es converteix en “l’amic car” i en el que no s’assabenta de res. “Ai, no, tu no ho saps, és que ho vam dir pel grup de Whatssap”. Per tant, el suposat benestar es dirigeix cap als grups socials amb major capacitat econòmica.

Imatges extretes de:

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada